T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / YENİŞEHİR - Tahirağa İlkokulu

Haberler

Nis

 

“Minik Eller, Büyük Hayaller Etkinliği”

            23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı"nın yer aldığı 22-26 Nisan 2024 tarihleri arasında İlçemizdeki Anaokulu, İlkokul ve Ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerimize geleneksel sanatlar ile kültürel mirasımızın tanıtılması, öğrencilerde yeni ilgi alanları oluşturulması ve el becerilerinin geliştirilmesi amacıyla; "Hayat Boyu Öğrenme Kurumları, Geleceğimiz Olan Çocuklarımızla Buluşuyor" temasıyla “Minik Eller, Büyük Hayaller” adlı etkinlik programı düzenledi.

            İlçemiz Halk Eğitim Müdürü Hüsnü Kemal YILMAZ yaptığı konuşmada “Etkinlik kapsamında okulumuz 4/C sınıfını ziyaret ederek öğrencilerimizle buluşmak istediklerini, illerdeki hayat boyu öğrenme kurumlarınca anaokulu, ilkokulu ve ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerle "23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı" nın yer aldığı 22-26 Nisan 2024 tarihleri arasında geleneksel sanatlar ile kültürel mirasımızın tanıtılması, öğrencilerde yeni ilgi alanları oluşturulması ve yeteneklerini keşfetmeleri amacıyla; "Hayat Boyu Öğrenme Kurumları, Geleceğimiz Olan Çocuklarımızla Buluşuyor" temasıyla "Minik Eller, Büyük Hayaller" adlı etkinlikleri sınıflarda gerçekleştirmek için buradayız dedi. Etkinliğin sonunda Halk Eğitim Müdürü Hüsnü Kemal YILMAZ, Tahirağa İlkokulu Müdürü Mehmet Ali ÖZDEMİR, Halk Eğitim Müdür Yardımcıları Erkan YILDIRIM, Uğur Erdem KOYUNCU Tahirağa İlkokulu Müdür Yardımcısı Kazım SARIGÖL   ve Halk Eğitim Merkezi Öğretmenleri Sevgül DOĞAN, Feruze GÖKÇELİK öğrencilerle beraber ürettikleri bileklikleri öğrencilere taktılar. Tahirağa İlkokulu Müdürü Mehmet Ali ÖZDEMİR etkinlik için Halk Eğitim Merkezi idareci ve öğretmenlerine teşekkür etti. Sınıf Öğretmeni Hatice KOYUNCU öğrencilerinin farklı bir gün yaşadıklarını, çok mutlu olduklarını, öğrencilerinin el becerilerini geliştirme fırsatı bulduklarını söyleyerek teşekkür etti.


Mrt

          12 Mart 1921 tarihinde TBMM´de yapılan oylama sonucunda Mehmet Akif ERSOY' şiirinin İstiklal Marşı olarak kabul edilişinin 103.yıl dönümü okulumuzda bir proğramla kutlandı.

           Okulumuzda yapılan proğramda günün anlam ve önemini içeren konuşmalar yapıldı.Şiirler okundu.

Günün anlam ve önemini sezdirmek amacıyla okulumuzda düzenlenen İstiklal Marşı'nı güzel  okuma yarışmasında derece alan öğrencilere başarı belgeleri ve ödülleri verildi.

İSTİKLAL MARŞI'NI GÜZEL OKUMA YARIŞMASINDA

  • SULTAN URAL 1.SINIFLAR BİRİNCİSİ
  • FATMA ZEHRA ALKUŞ 2.SINIFLAR BİRİNCİSİ
  • ALİ ÇINAR İLETMİŞ 3.SINIFLAR BİRİNCİSİ
  • ECRİN KAKIZ 4.SINIFLAR BİRİNCİSİ    olmuştur.

          12 Mart 1921 tarihinde TBMM´de yapılan oylama sonucunda Mehmet Akif´in şiiri, İstiklal Marşı olarak kabul edilmiştir. Mehmet Akif Ersoy, verilen 500 liralık ödülü "Ben bu şiiri para için yazmadım." diyerek Türk ordusuna bağışlamıştır. Mehmet Akif, İstiklal Marşı´nı kitabı Safahat´a niçin koydurmadığı sorulduğunda "O benim değil, milletimindir." cevabını vermiştir.

           İstiklal Marşı´nın bestelenmesi için yarışma düzenlenmiş, bu yarışmaya 24 besteci katılmıştır. 1924 yılında Ankara´da toplanan seçici kurul, Ali Rıfat ÇAĞATAY´ın bestesini kabul etmiştir. Bu beste 1930 yılına kadar çalındıysa da 1930´da değiştirilerek Cumhurbaşkanlığı Orkestrası Şefi Osman Zeki ÜNGÖR´ün hazırladığı bugünkü beste yürürlüğe konmuştur.

          Millî marşımız, milletimizin hiç değişmeyen bağımsızlık karakterinin yakın çağdaki büyük tezahürü olan ve Mustafa Kemal ATATÜRK önderliğinde gerçekleştirilen Kurtuluş Savaşı içinden çıkmıştır. Millî marşımız, Türk milletinin "medeniyet denilen tek dişi kalmış bir canavar" tarafından yok edilme niyet ve teşebbüslerine karşı verilmiş bir kavganın içinden doğmuştur. Onun için adı "İstiklal Marşı"dır.

   Mehmet Akif, son günlerinde, hasta yatağında yatarken kendisine İstiklal Marşı için "Acaba yeniden yazılsa daha iyi olmaz mı?" diye bir sual sorulmuş. Akif'in şu cevabı, bu marşın neyin destanı, neyin mahsulü olduğunu anlatacak bir vecizedir:

      "O şiir bir daha yazılamaz, onu ben de yazamam; onu yazmak için o günleri görmek, o günleri yaşamak lazım. Allah, bir daha bu millete bir İstiklal Marşı yazdırmasın."

 

Mrt

                 Öğrencilerimiz “Çocuklar İçin Trafik Eğitimi (Trafik Dedektifleri)  Projesi” kapsamında Trafik Güvenliği Eğitimi aldılar.

                Bursa Yenişehir İlçe Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Büro Amirliği görevlileri, öğrencilerimize trafik konularında farkındalık oluşturmayı amaçlayan eğitim düzenledi. Bu eğitimde, genel trafik güvenliği kuralları, emniyet kemeri kullanımının önemi ve karşıdan karşıya geçme konuları detaylı bir şekilde ele alındı.

        

           12.03.2024 Salı günü Okulumuz Çok Amaçlı Konferans Salonu’ndaki eğitim çalışmasında öğrencilere trafik bilinci eğitimi verilirken, trafik kuralları tek, tek anlatıldı. Her konuda farklı örneklerle öğrencilere bilgi verildi. Öğrenciler temel trafik eğitimi çerçevesinde merak ettiklerini polis abilerine sorarak, bireysel bilgiler de aldı. Ayrıca, öğrencilere okul servis araçlarına güvenli şekilde binme ve inme konularında eğitim verildi.

         Trafik eğitiminin önemini vurgulayan Trafik Polisi abileri “Öğrencilerin trafik kurallarına uygun davranışlar sergileyerek kendilerini ve diğer yolcuları güvende tutmalarını hedefliyoruz. Okullardaki eğitimler planlanan program çerçevesinde devam edecektir” diye konuştular. 

Mrt

“Ülkemizde Her yıl 28 Şubat Sivil savunma Günü” ve 1-7 Mart Deprem haftası, deprem bilincinin oluşturulması ve depremlere karşı hazırlıklı olunması amacıyla “Deprem Haftası” olarak kutlanmaktadır."

          Bu kapsamda önlem alma ve zarar azaltma bilincinin geliştirilmesi ile  afet hazırlıklarının  modern teknolojiden, iletişim sistemlerinden faydalanılarak yapılması amaçlanmaktadır.

            Deprem Haftası’nda dünyanın en etkin deprem kuşaklarından birinin üzerinde bulunan ülkemizde öğrencilerimizin depreme karşı hazırlıklı olmasının sağlanması,  depremden korunma yollarının anlatılması ve toplumda afete hazırlık bilincinin yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır.

            Bu amaçla okulumuzda Sivil Savunma Kulübümüz tarafından planlanan deprem tahliye tatbikatı 06.03.2024 Çarşamba günü yapılmıştır. Tüm sınıflarımızın ve personelimizin katılımı ile yapılan tatbikat başarı bir şekilde sonuçlandırılmıştır. Tatbikat sonunda öğrencilerimize deprem hazırlıkları ile ilgili bilgilendirmeler yapılmıştır.

Şbt

15-19 Ocak tarihleri arası karne haftasında okulumuzda tiyatro etkinlikleri,veli katılımlı hikaye anlatma etkinliği,akıl ve zeka oyunları yarışmaları,sınıflar arası bilgi yarışması,futbol turnuvaları, yazar katılımlı meslek tanıtımı, Sinan Paşa Külliyesi ve İlçe kütüphanesi gezileri yapılmıştır. Öğrencilerin keyifli vakit geçirmeleri ve eğlenerek öğrenmeleri sağlanmıştır.

Şbt

 ‘Karagöz ve Hacivat’ gölge oyununu, bu kez okulumuz öğrenciler için sahnelendi.

            BURSA – Bursa Büyükşehir Belediyesi Karagöz Müzesi sanatçıları, ‘Karagöz ve Hacivat’ gölge oyununu, bu kez okulumuz öğrencileri için sahneledi.

             2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 2.Dönemine eğlenceli ve güzel bir etkinlikle başlayan okulumuz öğrencileri Bursa Büyükşehir Belediyesi Karagöz Müzesi sanatçıları okulumuz Çok Amaçlı Salonunda öğrencilerle bir araya geldi. Sanatçılar, öğrencilere tanıttıkları Karagöz ve Hacivat’ın eğlenceli diyaloglarını da perdeye yansıttı.
            Türk kültürünün en köklü geleneksel değerlerinden olan ‘Karagöz ve Hacivat’ gölge oyunu, öğrencilere moral verdi. Okulda 2 seans halinde gerçekleştirilen gösteriyi 360 öğrenci ilgiyle izledi. Karagöz ile Hacivat’ın esprileriyle gülüp eğlenen öğrenciler, gösteriyi çok beğendiklerini söyledi. Öğrencilerimiz, Karagöz ve Hacivat ile mutlu bir gün geçirdiler. Gösterinin sonunda öğrenciler, Karagöz ve Hacivat tasvirlerini yakından inceleme imkanı da buldu. Keyifli program, günün anısına hatıra fotoğrafının çekilmesiyle sona erdi.

 

May

Yaratıcı Okuma ve Yaratıcı Yazma Temalı KİTAPTAN HAYALE, HAYALDEN KALEME/FROM BOOK TO DREAM, DREAM TO PEN adlı eTwinning projmizde keyifle okuyup etkinliklerini heyecanla yaptığımız "Neşeli Makarnalar" kitabımızın Yazarı Sayın Hande ERTEM ERGÜN ile buluşmanın heyacanı içerisindeyiz.

May

Yaratıcı okuma ve Yaratıcı Yazma Konulu eTwinning Projemizde severek etkinliklerini gerçekleştirdiğimiz "Neşeli Makarnalar" isimli kitabımızda sağlık. beslenme. besinler vb. konular işlerken aynı zamanda "Sağlıklı Beslenme" üzerine bir "Diyetisyen Buluşması" gerçekleştirmek istedik.

Şbt

Okulumuzun sınıf öğretmenlerinden Hatice KOYUNCU kendi sınıfı olan 2/C sınıfı ile birlikte eTwinning " KİTAPTAN HAYALE, HAYALDEN KALEME/From Book To Dream, Dream To Pen" isimli eTwinning projesine katıldı. Öğrencilerimiz, sınıf öğretmenleri rehberliğinde şubat ayında proje çalışmalarına başlamıştır.

 

 

 

Dijitalleşen dünyada okuma alışkanlığı öğrenciler arasında zorunluluk haline gelmiştir.Oysa ki kitap okumak zorunluluk değil severek ve isteyerek yapılması gereken bir eylem olmalıdır. Okuma süreci, bir kitabı ya da kısa bir metni farklı biçimlerde okuma, metnin ortak anlamlarını sözel oyunlar, drama, dans, resim, fotoğraf vb. yaratıcı araçlarla ifade etme, var olan bilgi parçalarını değiştirme-dönüştürme ve çıkarımlar yaparak bilgiyi zenginleştirme yöntemlerine dayandığında kalıcı ve etkili olur.
Yaratıcı okuma çalışmaları; okuyucunun, metin ve görseller aracılığı ile kendi iç dünyası ve dış dünya arasında anlamlı bağlantılar kurmasını sağlar. Yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi harekete geçirerek bireyin kendinde anlamlandırdığı düşünceleri ifade edebileceği bir ortam yaratır. Bu düşünceden hareketle yaratıcı okuma ve yazma çalışmaları ile öğrencilerimize severek kitap okuma alışkanlığı kazandırmayı hedefliyoruz.Yazı yazmayı sevdirerek duygu ve düşüncelerini kağıda dökmelerini sağlamak.

Şbt

Okulumuzun sınıf öğretmenlerinden Uğur Erdem KOYUNCU kendi sınıfı olan 1/C sınıfı ile birlikte eTwinning " KİTAPTAN HAYALE, HAYALDEN KALEME/From Book To Dream, Dream To Pen" isimli eTwinning projesine katıldı. Öğrencilerimiz, sınıf öğretmenleri rehberliğinde şubat ayında proje çalışmalarına başlamıştır.

 

 

 

Dijitalleşen dünyada okuma alışkanlığı öğrenciler arasında zorunluluk haline gelmiştir.Oysa ki kitap okumak zorunluluk değil severek ve isteyerek yapılması gereken bir eylem olmalıdır. Okuma süreci, bir kitabı ya da kısa bir metni farklı biçimlerde okuma, metnin ortak anlamlarını sözel oyunlar, drama, dans, resim, fotoğraf vb. yaratıcı araçlarla ifade etme, var olan bilgi parçalarını değiştirme-dönüştürme ve çıkarımlar yaparak bilgiyi zenginleştirme yöntemlerine dayandığında kalıcı ve etkili olur.
Yaratıcı okuma çalışmaları; okuyucunun, metin ve görseller aracılığı ile kendi iç dünyası ve dış dünya arasında anlamlı bağlantılar kurmasını sağlar. Yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi harekete geçirerek bireyin kendinde anlamlandırdığı düşünceleri ifade edebileceği bir ortam yaratır. Bu düşünceden hareketle yaratıcı okuma ve yazma çalışmaları ile öğrencilerimize severek kitap okuma alışkanlığı kazandırmayı hedefliyoruz.Yazı yazmayı sevdirerek duygu ve düşüncelerini kağıda dökmelerini sağlamak.

Haz

Okulumuz Öğretmenlerinden 1/C Sınıf Öğretmeni Hatice KOYUNCU ve öğrencilerinin yürütmüş olduğu SESLERİN KALEMDEKİ RİTMİ/The Rhythm Of Sounds On The Pen İsimli eTwinning Projesi için kapanış etkinliği düzenlendi. Kapanış etkinliği için davet edilen BİLSEM Türkçe Öğretmeni, Yazar, Editör Sayın Burcu HIZIR, Proje Öğretmenlerine ve öğrencilerine "Yaratıcı Yazma Eğitimi ve Atölyesi" düzenledi. Öğretmenler ve öğrenciler yaratıcı yazabilmenin önemi konusunda yeni bilgiler öğrendiler ve yaratıcı ve eleştirel düşünebilmenin yaratıcı yazma açısından ne kadar önemli olduğunu kavradılar. Öğretmen ve öğrenciler etkinlik boyunca hem eğlendiler hem de yaratıcı yazma yolculuğu yapmış oldular.